אוון הוקינס וחברו הטוב


אוון הוקינס וחברו הטוב

אוון הוקינס בן השבע, סובל ממחלה גנטית נדירה, שגורמת לשרירים של גופו להיות כל הזמן במצב של כיווץ.

שמה הרשמי של המחלה — Schwartz-Jampel Syndrome.
תסמונת שוורץ-ג'מפל היא מחלה, המתחילה בשנה הראשונה לחיים ומתבטאת בקושי פתאומי בהרפיית השרירים בשילוב עם רגישות גבוהה שלהם. לפעמים מופיעות התכווצויות שרירים ספונטניות. ההתכווצויות הכואבות מתרחשות בגפיים, שרירי בטן, שרירי הפנים וגם מתרחשות התכווצויות כואבות של הגרון, הלשון והלוע, שיכולות לפעמים לגרום למצב של חנק.

בגלל המחלה הקשה, הילד היה מאוד מוגבל וסגור. בשביל קצת לנער את בנו, לקח אביו של הילד ממקלט לבעלי חיים – כלב בעל 3 רגליים בשם האץ' (Haatchi). הכלב איבד את רגלו וזנבו לאחר שמישהו קשר אותו לפסי הרכבת. הווטרינרים נלחמו במשך זמן רב על חייו, והוא סבל הרבה צער וכאב לפני שהגיע לבית משפחת הוקינס.

עד מהרה הפכו האץ' ואוון לחברים טובים, ועכשיו הם כמעט בלתי נפרדים.
בעבר, אוון פחד לצאת מהבית, ובדרך כלל פחד ממקומות פתוחים. תסמונת החרדה התחזקה כאשר אוון הלך לבית הספר והבין כמה הוא שונה מהילדים האחרים. הוא פחד לדבר עם אנשים אחרים וגם פחד ללכת אל מעבר לסף ביתו.

אבל עכשיו, בעזרת הכלב, אוון הופך להיות יותר פתוח לעולם החיצוני. יחד עם האץ' הוא עובר הליכים רפואיים שונים, מטייל ברחוב, מבקר בחנויות...

- "בעבר, הוא פחד לדבר עם אנשים אחרים, ועכשיו הוא ממהר לספר ראשון לכולם על חיית המחמד האהובה שלו, והוא להוט לבקר בתערוכת כלבים!" - מספר אביו של הילד.

האץ' לא סתם הגיע למשפחת הוקינס. במשך 15 חודשים שהוא שהה במקלט, בהתחשב באופי הטוב של הכלב - הוא הוכשר ככלב עוזר. והוא עושה את עבודתו בצורה מושלמת! בקרוב האץ' יתחיל לבקר גם ילדים חולים וחיילים פצועים בבתי החולים.

ההיסטוריה של הכלב בעל שלוש הרגליים, וההשפעה החיובית שלו על הילד החולה עשתה רושם על רבים, והוא זכה בפרס מהקרן הבינלאומית לרווחת בעלי חיים.

כך, למרות הבגידה של האנשים שקשרו אותו לפסי הרכבת ולמרות הסבל והכאב שהוא עבר – הכלב לא רק נשאר טוב לב ואמין למין האנושי, אלא גם עוזר וימשיך לעזור לאנשים רבים...

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אוון הוקינס וחברו הטוב